„Suhtelisus on kindlate väärtushinnangute puudumine“ (Ulf Ekman)
Suhtelisus on tore sõna ja ei puudu vist ühegi inimese igapäevaleksikonist.
Või siiski?
Et mõista nimetet termini olemust ja rolli ühiskonnas, peaks vist selle enese jaoks lahti mõtestama ning otsustama, kuivõrd säärane „hägune termin hägususest“ sobitub satanismi filosoofiasse.
Hüvakäeraja fundamentalistlik esindaja väidab suhtelisuse johtuvat inimkonna arusaamast asumisest mõtete ja ideoloogiate keeristormis, vajadusest arvestada kõigi erinevate arvamustega ja - tunnistades vajadust sellega tõesti arvestada keeldub ometi ise kõike suhteliseks pidamast. Esmapilgul veider paradoks – süüdistada inimkonda suhtelisuses ja eraldades iseend sellest kõike suhteliseks pidamata.
Kuid mida nimelt ta ei pea enda puhul suhteliseks?
Heites inimkonnale ette subjektiivset maailmakäsitlust (a’la kõik johtub inimesest) humanismi näol, mis elufilosoofiana tuleneb vaid inimesest endast ja teeb temast kõige mõõdupuu, mille lähtepunktiks on ise-eksisteeriv ja mitte-jumala-poolt-loodud universum, mis eirab jumala olemasolu ja tema sõna kui ainsat igavese ja objektiivse (sic!) moraali garantiid – siit leiame aluse termini Suhtelisus olemasolule tema leksikonis.
Ja kuidas siis Suhtelisuse eksistents on tema poolt väidetavalt rakendatud?
Väga lihtsalt - hüvakäeraja ideoloogia käsitleb Suhtelisusena lihtsalt Objektiivse Tõe eitamist inimeste poolt, kellel see ei ole loomuomane, elik siis nende poolt, kes eitavad Ülima Tõe kui säärase eksistentsi (humanistid, satanistid, ateistid...jne...).
Võiks ju küsida, et mis asi see siis on, mis teeb fundamentalistlikest hüvakäraja järgijaist suhtelisuse käes „mittevaevlejd“?
Vastus on lihtne – Ülima Tõe tunnetus.
Elik reaalsuse ja fantaasia vahelise piiri nihutamine iseendile sobivasse kohta.
Niisiis on Suhtelisus tegeliku terminina rakenduv vaid hüvakäerajal, mitte kurakäerajal, sest viimase ridades saaks rääkida vaid selle termini ebapädevast kasutamisest, mitte sihikindlast interpreteerimisest. Ateismi koha pealt ei oska öelda – tegelikult on ateism nii hüva- kui ka kurakäerajale ühtmoodi võõras maailmavaade ega oma kummagi jaoks väärtust kommenteerida.
Vaataks korraks veel üht aspekti Ulf Ekmani käsitluses. Ta väidab, et „siin maailmas teavad kõik, ka kristlased, et et kõik meie teadmised tulevad mingisugusest välisest allikast – me õpime oma ümbrusest tuues fakte oma mõistusesse, töötame need oma kogemuse ja otsustusvõimega läbi ja sellega loome omad arusaamad meist ümbritsevast maailmast, teades samas, et need teadmised on piiratud“. Justkui oleks õige, kuid samas ta jätkab teemat suhtelisuse küsimusega, jõudes ülalpooltoodud definitsioonini.
Lahenduseks nimetet suhtelisuse ja piiratud teadmiste vastu on aga vaid Ülim Tõde kui Objektiivne Reaalsus (sic!).
Aga tuletades meelde pootsmani sõnu madrusele „Das Boot“-ist selle kohta, et „igal asjal on ots – vaid vorstil on kaks otsa“, ei saa ka selles küsimuses läbi ilma satanistliku kolmanda küljeta.
Kui me nõustume KÕIKIDE oma teadmiste pärinemisega vaid välisest maailmast, siis kas meie mõistame selle väite all sama, mis fundamentalistlik kristlane? Kus on asja konks?
Asja iva peitub osaliselt ekstrovertsuses ja introvertsuses. Kuna neid termineid igapäevases käsitluses võhkute poolt segamini aetakse ja kasutatakse ajuvabalt nagu sedasamust „suhtelisustki“, siis peaks kaks asja üle mainima. Ekstrovert ei ole jutukas, pidudel lärmaja, aktiivne postitaja ja mölamasin nagu mina. Ka introvert ei ole tummahambast raskemeelne tropp, kel pole kunagi midagi öelda ja keda ajavad naerma vaid lasteaia tasemel Meie Mehe anekdoodid. Otse vastupidi – introvert on inimene, kelle puhul maailm peegeldub tema subjektiivse Mina läbi, ekstrovert aga see, kelle kogu maailmakäsitlus on vaid omandatud väljastpoolt. Loomulikult pole ükski inimene ehedal kujul üks või teine, kuid emb-kumb kaasasündinud iseloomuomadus prevalveerib alati võimsalt teise ees.
Uuringud on kindlaks teinud, et fundamentalistlikud hüvakäeraja järgijad on loomult või ka kultuslike usuorganisatsiooni poolt lausa kujundatud ekstroverdid, samas kui satanist on loomult kindel introvert. Viimast asjaolu ei ole uuritud, see on lihtsalt „raudpolt“.
Nimetet tõsiasi näitab väidet välisilmast omandatava kohta erinevate religioonide ja inimeste puhul täiesti erinevas valguses.
Ja see ei ole suhtelisus – see ON tõsiasi. Ja see toimib.
Suhtelisuse kui maailmavaate käsitluse vastu räägib veel üks asi – udusus, kuidas seda väljendit kasutatakse. Elik kui enam midagi konkreetset öelda pole, võib alati öelda „ma ei tea“ asemel „kõik on suhteline“. Nagu udune Hea ja Halb, satanistliku Subjektiivse ja Objektiivse asemel.
Meenus kohe väike väljavõte kristlaste ja satanistide „ühiselt vaenlaselt“ – New Age Shit-ilt.
Vaatame pisut Halba, Head ja Suhtelisust kuulsa valge maagi Sergei näite najal (neti intervjuust vastusena küsimusele surnutega suhlemise kohta, kirjapilt muutmata).
Sergei: Olen sellega (jutt käib surnutega suhtlemisest) lepinud, see mind ei sega ja tunnen ennast ka seal, nagu siin maailmas õiges kohas ja nii elavad, kui ka surnud võtavad mind “enda omaks”. Valget ja musta maagiat minu arust pole olemas, samas nagu pole olemas Halba ja Head, need asjad on üsna suhtelised ja tajume neid liiga objektiivselt. Kõikides asjades on olemas nii hea kui ka halb külg, täpselt nagu inimestes, 100% halba ja 100% head inimest saate leida ainult Hollywood’i filmides. Nii, et minu arust on olemas ainult lihtsalt maagia, mis tähendab materiaalse maailma mõjutamist mõtevormide abil. Kas maagiat kasutatakse halvaks või heaks, oleneb isikutest, kes seda kasutab ja nende eesmärgidest, mitte aga maagia värvidest.
Mida kosta? Satanist teab, et “süütundest tingitud ekslemised ja varjatud jama” on see, mis eristab valget maagiat mustast. Sergei jumalat ei usu, seega jääb tema puhul teine – objektiivne pool - “varjatud jama”. Must maagia eeldab egoistliku omakasu (avalikku) tunnistamist, mida nad keegi teleriekraanil ei julge, samal ajal kui kristlike põhimõtete puudumine on nüüdseks avalikult tunnistatav – ikkagi vabal maal elame…
Halba ja Head pole muidugi olemas, on Subjektiivne ja Objektiivne, olen nõus, kuid kui suhtelisuse all mõeldakse Subjektiivsust, siis ei ole see väljendusviis korrektne. Lisaks – kui tuleb välja, et Halba ja Head pole olemas, sest need asjad on üsna Subjektiivsed, ja tajume neid liiga Objektiivselt ja igas asjas on Halba ja Head, mida pole olemas….ja kuidas mõista, et maagia värvi, mida pole olemas, määrab maagi eesmärk, mitte värv, mida pole olemas… .. kurat…..no kokku jooksis…See meenutab mälestusi lasteaiast:
“Loll !!!”
“Ise oled loll !!!”
Kumbki polnud tegelikult loll, sest mõlemad olime lollid. Ja vaat see asi oli siis tol ajal tõesti SUHTELINE.
Terminil “Suhteline” pole satanismis kohta.
P.S. Ulf Ekman on destruktiivse kultuse Elu Sõna looja
P.P.S. Kui keegi lugejaist minu kirjutisest aru ei saanud või lihtsalt ei nõustu sellega, siis pole põhjus suhtelisuses, vaid subjektiivsuses.