Niipalju kui mina sellest asjast välja torkisin:
Vaadakem korraks kehtivat Karistusseadustikku
§ 151. Sotsiaalse vaenu õhutamine:
Tegevuse eest, millega avalikult on
kutsutud üles vihkamisele või vägivallale seoses rahvuse, rassi, nahavärvi, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste veendumuste, varalise või sotsiaalse seisundiga, - karistatakse rahalise karistuse või kuni kolmeaastase vangistusega.
Muudatusettepanek:
KARISTUSSEADUSTIKU, KRIMINAALMENETLUSE SEADUSTIKU, VANGISTUSSEADUSE JA VÄÄRTEOMENETLUSE SEADUSTIKU MUUTMISE SEADUS
§ 1. Karistusseadustiku muutmine
8) paragrahvi 151 lõige 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(1)
Tegevuse eest, sealhulgas kirjutise, pildi, sümboli või muu materjali kasutamise, levitamise või jagamise eest, millega avalikku rahu häirival viisil või
süstemaatiliselt kihutatakse vihkamisele, vägivallale või
diskrimineerimisele isiku või isikute rühma vastu, keda määratletakse kodakondsuse, rahvuse, rassi, kehalise tunnuse, terviseseisundi, soo, keele, päritolu, usutunnistuse,
seksuaalse sättumuse, poliitiliste veendumuste või varalise või sotsiaalse seisundi alusel, –
karistatakse rahalise karistuse või kuni kolmeaastase vangistusega.“;
Uued sõnad on
diskrimineerimine ja
seksuaalne sättumusMeenutades uudist oktoobrikuust 2011:
Internetiportaal Kotimaa24.fi teatel on endine EELK vaimulik Heino Nurk on pöördunud soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise voliniku Mari-Liis Sepperi poole taotlusega, et volinik annaks oma arvamuse tema väljaarvamise kohta EELK Usuteaduse Instituudi õppejõudude hulgast.
Niipalju kui mina aru saan, kaasates siia veel ka möödunudaastase Humanistliku kristluse manifesti (doktor Jaan lahe EELK-st) ja Traditsioonilise kristluse manifesti (pastor Kristjan Luhamets) pooldajate vahelise sõnasõja, milles viimased heitsid esimestele ette pedesallivust, skandaali karismaatikute peavikaari doktor Heigo Ritsbekiga märterluskompleksi põdeva näitsiku väidetava seksuaalse ahistamise pärast (muide, vana on praegu Aafrikas, kus neegrid teda piiskopiks pühitsevad) ja muu kristliku silmakirjalikuse, teen ma järelduse, et kui lugeda eelpool allajoonitud kohti, saame aru, miks need muudatused kirikule ei meeldi. Piiskopi pöördumises väljendatud "mure":(tsitaat) Ligi aasta menetleb soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise volinik avaldust, kus EELKd süüdistatakse sisuliselt võrdõiguslikkuse seaduse rikkumises. Ning kui volinik nüüd miskipärast arvaks, et EELK ongi seaduserikkuja, siis teatud tõlgenduste pinnalt saab EELK-le inkrimineerida selle pinnalt (kui muidugi seadust muudetakse) süstemaatilise süülise käitumise (tsitaadi lõpp). Uue seaduse kohaselt võrdõiguslikuse volinik peakski nii arvama.
On tõepoolest selge, et selline seadusemuudatud ahistaks EELK, mis oma põhjamaade vennaskirikutest on traditsioonilisem ja konservatiivsem, usuvabadust (ehk täpsemalt - praktiseerida seaduslikult on usku selle konservatiivses vormis).
Meenutades eestiaegset Gori karikatuuri Konstantin Päts'ist "Rahvustervikus, see olen mina!", võiks hetkel nentida koomilise olukorra ehk nii: "Kuna Eesti Vabariigis puudub riigikirik, saab selleks olla ainult EELK!"
